CHWP B.31 Miller, "The Pixallated University: Weaving Knowledge (in)formation"

Abstract

How are universities imagining themselves in the information age? This article describes the shift in some universities' policies from an emphasis on knowledge for knowledge's sake towards harnessing the university to the growing information economy. Universities embracing the distributed, student-centred learning model are replacing their process-oriented curricula, where the emphasis is on critical thinking and creativity, with commodified knowledge, the "content" that can be conveniently sold in the information economy. The U. of Alberta, the U. of British Columbia, and the STENTOR and CANARIE projects are studied in this context.


Résumé

Comment les universités se conçoivent-elles à l'ère de l'information? Cet article décrit la réorientation de certaines universités qui, au lieu de voir dans la recherche universitaire un but en soi comme par le passé, essaient de l'atteler à l'économie de l'information en plein essor. Les universités qui embrassent un modèle d'acquisition du savoir distribué et centré sur l'étudiant sont en train de remplacer leurs programmes d'études orientés vers le processus d'apprentissage, où l'accent est mis sur la pensée critique et la créativité, par un "contenu" qui peut être facilement vendu dans l'économie de l'information. L'Université d'Alberta, l'Université de la Colombie-Britannique et les projets STENTOR et CANARIE sont présentés dans ce contexte.

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