CHWP A.31 Esling, Bettany, Benner and Rose, “Phonetic Structure and Acquisition of Laryngeal and Pharyngeal Articulations”

Abstract

This article describes the development of an auditory coding system and an associated web-based XML database to document and analyze speech development in infants from Canada, Morocco, France, and China. The XML database will allow researchers on this international research project, based at the Department of Linguistics, University of Victoria, to collaborate in data collection and analysis, facilitating a better understanding of phonetic development in infants from diverse language backgrounds. We hypothesize that infants from all language backgrounds employ laryngeal constriction as the primary means of phonetic development in the first months of life, using this experience as a base to learn the sounds of their native language in the second half of the first year. Preliminary results from English-speaking infants support this hypothesis.


Résumé

Dans cet article nous décrivons la réalisation d'un système de codage auditoire et d'une base de données XML sur Internet qui servent à saisir et à analyser l'histoire développementale de nourrissons venant du Canada, du Maroc, de la France et de la Chine. La base de données XML permettra aux chercheurs de ce projet international, basé au Département de Linguistique, Université de Victoria, de collaborer dans la collection et l'analyse des données. Les chercheurs auront ainsi la possibilité de mieux comprendre le développement phonétique de nourrissons grandissant dans des communautés linguistiques diverses. Nous faisons l'hypothèse suivante : dans les premiers mois de leur vie les nourrissons de toutes les communautés linguistiques se servent de la constriction du larynx comme élément principal du développement phonétique; dans la deuxième moitié de leur vie, ils s'en servent comme base à l'apprentissage des sons de leur langue maternelle. Les résultats préliminaires venant de l'étude des nourrissons anglophones tendent à confirmer cette hypothèse.

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