CHWP A.49 Guertin, “From Complicity to Interactivity: Theories of Feminist Game Play ”

Abstract

This article explores the places subjectivity and agency occupy in game spaces.  In an interactive environment, subjectivity becomes motion, becomes the way we move and the choices we make through our embodied location in space.  By analyzing the use of embodiment in feminist computer games, specifically Diana Reed Slattery's Glide, we can see how interactive spaces allow us to construct the text as we play within its walls, with our choices forming the topology of the space of our voyaging.  


Résumé

Dans cet article nous explorerons la façon dont la subjectivité et le rôle d'agent prennent place dans l'espace du jeu. Dans un jeu interactif, la subjectivité devient mouvement -- la façon dont nous naviguons dans l'espace et les choix que nous faisons à l'aide de notre instantiation corporelle. L'analyse de l'instantiation corporelle dans les jeux féministes, dont en particulier le Glide de Diana Reed Sattery, nous permet de voir comment les espaces interactifs construisent le texte au fur et à mesure que nous jouons aux confins de ses murs. C'est nos choix qui forment ainsi la topologie de l'espace de notre voyage

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